Udało Ci się spłacić kredyt przed terminem i zastanawiasz się, czy możesz otrzymać zwrot prowizji w Banku Pocztowym? Sprawdź, jakie warunki musisz spełnić i w jaki sposób ubiegać się o zwrócenie prowizji. Bank Pocztowy wychodzi tutaj naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Coraz więcej osób decyduje się na szybszą spłatę kredytu – jeszcze przed terminem. Dobrym przykładem może być sytuacja, w której ktoś bierze kredyt na 15 tysięcy złotych, a okres spłaty ma wynosić pięć lat. Jeśli osobie takiej uda się spłacić całość zobowiązania po 2,5 roku, to osoba taka odzyska nawet połowę prowizji, która została pobrana przez bank.
Można w ten sposób obniżyć całkowity koszt kredytu – a w efekcie w kieszeni zostaje więcej pieniędzy. Bardzo często można również uzyskać częściowy zwrot kosztów ubezpieczenia czy dodatkowych opłat, co sprawia, że koszt kredytu jest jeszcze niższy. Zdecydowanie więc warto zastanowić się na wcześniejszą spłatą kredytu, jeśli tylko istnieje taka możliwość.
Skontaktuj się żeby otrzymać bezpłatną analizę Twojej umowy kredytowej!
Nie każdy może ubiegać się o zwrot prowizji. Aby to zrobić, trzeba spełnić kilka dokładnie określonych warunków:
Jeśli spełniasz wszystkie powyższe warunki i udało Ci się spłacić ostatnią ratę na długo przed ostatnim miesiącem harmonogramu spłat, masz duże szanse na to, że uzyskasz zwrot prowizji. Koniecznie upewnij się tylko, że wszystkie warunki faktycznie zostało spełnione – szczególnie jeśli zaciągnąłeś zobowiązanie w innej walucie.
Wyrok TSUE umożliwił ubieganie się o zwrot prowizji wszystkim kredytobiorcom, którzy spłacili całość zobowiązania przed określonym przez bank terminem. Wiele banków – w tym Bank Pocztowy – przygotowały specjalne procedury, które mają ułatwić kredytobiorcom ubieganie się o zwrot prowizji. Klienci Banku Pocztowego bardzo ucieszyli się z postanowienia UOKiK, z którego jasno wynika, że Bank Pocztowy będzie zobowiązany do zwrotów prowizji. Dotyczyć to będzie wszystkich klientów, którzy wzięli:
Uwaga: kredyt musiał być zaciągnięty w okresie od 18 grudnia 2011 do 31 grudnia 2019 roku.
Decyzja UOKiK uprawomocniła się w październiku 2021 roku, co oznacza, że klienci bez obaw mogą ubiegać się o zwrot prowizji w Banku Pocztowym. Jak informuje Bank w oficjalnym komunikacie, wyliczenie kwoty zwrotu nastąpi przy zastosowaniu tzw. metody liniowej.
Skontaktuj się żeby otrzymać bezpłatną analizę Twojej umowy kredytowej!
W wielu przypadkach zwrot prowizji w Banku Pocztowym odbywa się automatycznie – podobnie jak w przypadku większości innych banków. Jeżeli jednak nie otrzymałeś wpływu na konto z tego tytułu, musisz złożyć specjalny wniosek o zwrot prowizji w Banku Pocztowym. Wniosek taki można złożyć online, przesłać go tradycyjną pocztą lub udać się do placówki Banku Pocztowego. Po złożeniu wniosku należy oczekiwać na informacje.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, Bank Pocztowy ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku o zwrot prowizji. Uwaga: Bank ma możliwość wydłużenia tego czasu do 90, jeżeli dana sprawa jest bardzo skomplikowana i wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Niestety, z opinii klientów wynika, że wiele osób spotyka się z odmowną odpowiedzią Banku Pocztowego w sprawie zwrotu prowizji – choć można przypuszczać, że po wydaniu postanowienia przez UOKiK sytuacja ta ulegnie zmianie. Jak informuje Bank Pocztowy, na zwroty prowizji bank ma odłożone ponad 35 mln złotych. Nie warto więc czekać z ubieganie się o zwrot prowizji w Banku Pocztowym.
Złożyłeś wniosek o zwrot prowizji w Banku Pocztowym, ale spotkałeś się z odpowiedzią odmowną – mimo, że spełniasz wszystkie warunki, a zobowiązanie spłaciłeś przed terminem? A może dopiero planujesz złożenie wniosku, ale nie wiesz, jak to zrobić? HelpHero to Ekspert Pośrednictwa Prawnego, który pomaga osobom ubiegającym się o zwrot prowizji. Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia i zyskaj zwrot prowizji z Banku Pocztowego w kilka dni!